Thursday, November 13, 2014

London stanglice (Londoneri)

I evo ih: Londoneri!

Londoneri su suhi kolaci od prhkog tijesta sa orasima. Najcesce se prave u Slavoniji u vrijeme blagdana.
Ne znam im porijeklo ni odakle im potice naziv iako sam pokusala to da istazim. Ono sto sam nasla jeste da su poznati i u madjarskoj kuhinji pod nazivom Londoni szelet, al slican kolac nisam nasla u britanskoj kuhinji. Ne znam, mozda je neki madjar bio inspirisan londonskim mostom (Tower bridge) pa ovom kolacu dao takvo ime.
Inace, po sastavu bih rekla da spada u madjarsku kuhinju, te da je zbog blizinine granice nasao put do Slavonije. 
Ono sto sam naucila praveci ovaj kolac jeste da nikada (ali nikada!) ne treba mijesati puter i margarin zajedno u prhko tijesto. Posto imaju razicite tacke topljenja tijesto se grudva i raspada.
Za prhko tijesto preferiram puter, ali znam kako je puter skup, pa mozete koristiti i margarin, samo ih ne mijesajte! 
Ovi moji sa cokoladom i bez cokolade, pa kako volite! 

Sastojci:
Pleh 36x22

100gr putera ili margarina
200gr brasna
2 kasike secera
1 kasika vrhnja
3 zumanca

3 velike kasijke kiselog dzema (od kajsija)

3bjelanca
150gr mljevenih oraha
150gr secera
limunova korica
100gr sjeckanih oraha za posipanje

Napomena: Ako pravite sa cokoladom, trebaju vam i 3 rebra cokolade za kuhanje. 
Neko stavlja i ekstrakt ruma.

Priprema:
Od navedenih sastojaka napravite prhko tijesto koje se ne lijepi za ruke.
Umotajte u prozirnu foliju i ostavite da stoji u frizideru 30 minuta.
Tijesto razvljati na velicinu pleha i prebaciti na pleh.
Najbolje je da ga stavite izmedju dvije prozirne folije i onda razvaljate. Tako se nece lijepiti za radnu povrsinu.
Premazati dzemom od kajsija.

Bjelanca i secer umutiti u cvrst snijeg, dodati orahe, limunovu koricu ili ekstrakt po zelji.
Ja sam dodavala i ekstrakt narandze - budu odlicne!

Sve premazati preko dzema, posuti sjeckanim orasima i peci na 356F/180C oko 25 minuta.

2 comments: