Friday, September 19, 2014

Ručka ćurek

Ručka ćurek je hljeb/pecivo koje, izmedju ostalih jela, u svom Putpisu 1660. godine spominje Evlija Celebija. On navodi da se u Sarajevu dorucak naziva "ručka", a da se Ručka ćurek jede za dorucak. Prema A. Lakisicicu, Ručka ćurek nosi taj naziv zato sto izgleda kao starinska ručka na vratima, a ćurek zato sto je posut ćurekotom (nagilla sativa).
Cini mi se kao da su obojca u pravu! 
Ja nikad nisam vidjela kako taj hljeb izgleda, niti sam negdje mogla naci sliku. Pravila sam ga prema opisu Alije Lakisica u Bosanskom kuharu. Ovako sam ja zamislila da izgleda.
Ako neka zna kakostvarno izgleda neka me obavijeti jesam li pogodila! 

Recept prenosim u cijelosti:
RUCKA-CUREK

Rucka-curek, koji pominje Evlija Celebija, mogao bi da bude curek koji se i danas proizvodi u Sarajevu.

Navecer se spravi "maja" (vrsta kvasca) na taj nacin sto se nohut (nohut, nout, naut - u perzijskom oznacava slanutak, slani grah, Cicer, arietinum L.) istuce i stavi u staklenu posudu te ostavi preko noci da dobro ukisne (1 kasika nohuta na vise kilograma brasna).

Rano ujutro sa ukisnutim nohutom napravi se kvasac uz dodatak brasna i mlake vode, te ostavi da stoji oko 2 sata i da nakvasa. Potom se maja dobro razmuti u toploj vodi uz dodatak mlijeka i malo soli, te sa ovom tekucinom zakuha tijesto.

Tijesto se ostavi neko vrijeme da nadode (nakvasa), a zatim se oblikuju cureci na sljedeci nacin:

Otkine se "kolac" tijesta (pljosnati hljepcic promjera oko 20 cm), razdijeli na cetiri "kolacica", i to dva veca(debija) i dva manja (tanja).
Deblja dva kolacica se zasucu u obliku oklagijice (stapica) koji su pri krajevima tanji. Ova dva stapica postave se na carsaf (koji se nalazi na pekarskoj dasci) uporedo jedan do drugog. Od dva manja kolacica se, takoder, naprave stapici, samo tanji. Ovi tanji stapici se postave uz ona dva deblja, jedan s jedne a drugi s druge strane (dakle, sva cetiri stapica uporedo jedan uz
drugi). Krajevi sva cetiri stapica (pri kraju) stiskanjem prstima se slijepe (sastave), tako da se sa oba kraja ceureka dobije "cvijet" ili "rucka sa 4 prsta".

Ovako oblikovani cureci treba da odstoje. Posto su nadosli, premazu se jajetom, pospu curekotom (crno
mirisavo sjeme biljke Nigella sativa L.) i peku.

No comments:

Post a Comment