Friday, September 26, 2014

Sarajevski bosman

Bosman je hljeb koji se pravi sa kvasecem. 
Razlikuju se dvije vrste bosmana: Bosanski bosman i sarajevski bosman.
Alija Lakisic u Bosanskom kuharu spominje ovaj hljeb, a nasla sam ga i u knjizi The Baker's Book: A Practical Hand Book of the Baking Industry in All Countries od Emila Brauna iz 1923. godine.

Bosman se vjerovatno pravio prije i u vrijeme austro-ugarske okupacije jer se spominje u gore ponutoj knjizi iz 1923. godine, a poslije, kada je asutro-ugarska sa sobom donijela fina austrijska peciva, bosman je pao u zaborav.
Sarajevski bosman se pravi tako sto se u brasno doda curekot pa se onda zamijesi tijesto za hljeb. Kolicinu curekota u hljebu odredjujete sami. Ja volim curekot, pa sam stavila dosta. 

Sastojci:
500gr brasna
1/2 solje curekota (nigella sativa)
1 cajna kasika soli
1 kasika germe/kvasca
1 kasika secera
1 solja mlake vode
4 kasike ulja
1 kasika sirceta

Priprema:
Brasno pomijsati sa curekotom i soli.
U posebnoj osudi pomijesati kvasac, secer i kasiku brasna sa malo tople vode i ostaviti 10-tak minuta da se aktivira.

Zamijsiti glatko tijesto sa mjesavinom mlake vode, ulja i sirceta.
Ostaviti da stoji oko sat vremena na toplom mjestu.

Oblikovati po zelji.
Ja sam oblikovala okrugli hljeb jer pretpostavljam da je tako izgledao.

Oblikovan hljeb ostaviti da nadlozai jos 20 minuta.
Peci u zagrijanoj rerni na 380F/200C oko 30 minuta.

No comments:

Post a Comment