Wednesday, February 12, 2014

Kajmak - pituljice

Tradicionalni bosanski desert: Kajmak-pituljice.
I ovaj recept sam nasla u knjizi Alije Lakisica - Bosasnka kuhinja, te zbog specificnog pisanja recept prenosim u cijelosti.
Moram napomenuti da sam ja ove pituljice radila u pola mjere, te da sam jedan dio napravila sa suhim sljivama.
Posred jedne od slika cu postaviti i recept kako sam ih ja radila.

Recept iz Bosanskog kuhara:
Razne pituljice su, izgleda, u Bosni spravljane cesce, jer Baseskija spominje i prezime Pituljice.
Slatke pituljice su vrsta kajmak-baklave savijene "na hamajliju".
Kajmak pituljice predstavljaju varijantu kajmak- baklave.

Rasucu se dvije jufke kao za pitu. Za zaljev: 70dkg secera i malo limunovog soka.
Punjevina (fil): 1 litarslatkog mlijeka, 10dkg pirinanog griza (krupica, bungur, kojeg su nekada u Bosni spravljale same domacice, meljuci rizu na poseban mlin), 15-20dkg skorupa (slatkog kajmaka), 10 dkg secera.
Pirinacni griz se kuha u mlijeku toliko da se zgusne, a zatim se skine sa vatre i ohladi. U to se doda kajmak i oko 10dkg secera, izmjesa, te dobije fil. Kada su se jufke suhnule, polovica jufke se pomasti i preko iste prebaci druga polovica (poloziti oklagiju na sredinu jufke, zatim oklagiju izvuci), te pomasti. Ovako dvostruka jufka se reze na komade oko 16x8 centimetara. Kasicica punjevine stavlja se na ugao svakog komadica jufke, smota na hamajliju i krajevi pritiskanjem zalijepe, te slazu u zamascenu tepsiju. Tako se ucini i sa drugom jufkom. Pituljice se jos odozgo zacine (pomaste) i peku. 
Skuha se serbe od 70dkg secera i 3dcl vode, uz dodatak limunovog soka i kada su pecene, pituljice se zaliju i puste da se ohlade.

Recept konstruisan na osnovu razgovora sa suprugom Mehic Mustafe iz Sarajeva.
Sastojci:
gotova jufka/kore
50-100gr putera
250ml mlijeka
250ml vrhnja za kuhanje
50gr griza
50gr secera
suhe sljive

 Agda:
2 solje secera
2 solje vode
1 limun

Priprema:
Mlijeko, vrhnje i secer staviti da prokuhaju. Dodati griz i mijesati dok ne postane gusto. Dodati suhe sljive isjeckane na male komadice.

Ja sam u pola smjese dodala suhe sljive, a pola sam ostavila bijelo.

Jufku premazati puterom, pa prekriti drugom jufkom. Izrezati na trakice.
Na svaki cosak staviti po malu kasiku smjese i motati kao na slikama.

Poredati u pleh premazan puterom. 
Peci u zagrijanoj rerni na 350F dok ne porumene.

Napraviti agdu i zaliti vruce pituljice.

No comments:

Post a Comment