Monday, April 28, 2014

Graham hljeb/Graham bread

Negdje krajem 80-tih ili pocetkom 90-tih kada se pojavio hljeb Graham u nasim prodavnicama bila je prava pomama za njim. Sve zene su kupovale taj hljeb i hvalile njegov ukus. Govorile bi da je kao kolac...
(To je bilo u ono vrijeme kada se jos uvijek moglo kupiti pola ili frtalj hljeba u prodavnici.) 
Ne pitatajte se koliko mi je godina pa pamtim ovo! 

Recept po kojem sam ga ja pravila datira jos iz 19. stoljeca.
Prvi ga je napravio velecasni Sylvester Graham jos davne 1829. godine. On je htio da napravi hljeb koji u sebi nece sadrzavati hemijske aditive koji su uobicajeni u bijelom hljebu.
Dodavanje aditiva u hljeb je bila uobicajena pekarska praksa u vrijeme Industrijske revolucije, sto je hljeb bio bjelji to je bio privlacniji kupcima. Inace, bijeli hljeb je bio i status simbol srednje klase jer je izgledao cisto i prefinjeno.
Razlika izmedju Graham i integralnog brasna je samo u tome sto je graham brasno malo krupnije mljeveno. A inace ako nemate graham brasno pri ruci, kao sto ga ja nisam imala, mozete koristiti integralno brasno.
I zaista je kao kolac! Ima teksturu kolaca i blago slatkast ukus. Svakako isprobajte!

Sastojci:
2 solje graham ili integralnog brasna
1 solja nebjeljenog brasna (unbleached)
1 cajna kasika morske soli
1 cajna kasika sode bikarbone
1 solja kiselog mlijeka
1/4 solje pekmeza

Priprema:
Pomijesati brasno, so i 1/2 cajne kasike sode bikarbone.
Ostatak sode dodati u kiselo mlijeko i time zamjesiti hljeb. Dodati pekmez (ja sam koristila onaj turski pekmez od duda), te napraviti tijesto.
Tijesto ce biti ljepljivo, ali ne brinite, tako treba da bude!
Oblikovati ga po zelji i peci u zagrijanoj rerni na 350F/180C 25-30 minuta.

Napomena: Ne treba da stoji da nadodje! Odmah ga ubacite u rernu i pecite.
Dakle, cijeli proces pripreme i pecena traje oko 40 minuta. 

No comments:

Post a Comment